Fragt i DK: 49 kr. til GLS-pakkeshop • FRI fragt i DK ved køb over 599 kr.

Handels- og leveringsbetingelser

Judrisk adresse

RiLa Stof & Design ApS
Skomagergade 15
4000 Roskilde
Cvr: 40022945

Bestilling og betaling

Varer købes ved at finde dem på siden, tilføje dem til kurven og herefter gå til kassen for at angive leverings- og betalingsoplysninger.

Nogle varer kan købes i stk. mens andre (f.eks. tekstiler) købes i cm.

RiLa Stof & Design modtager betaling med Dankort, VISA og MasterCard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Der er også mulighed for at vælge betaling via PayPal og MobilePay.

Alle beløb er i Danske kroner (DKK) og er inkl. moms.

Alle transaktioner bliver håndteret via HTTPS med SSL-kryptering. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.

RiLa Stof & Design får aldrig kendskab til, og opbevarer ej heller, dine kortoplysninger.

Billeder

Alle billeder på RiLa Stof & Design skal opfattes som modelfotos. Alle produkter er forsøgt fotograferet så farver matcher så tæt som overhovedet muligt – dog vil der kunne være mindre uoverensstemmelser på visse farver, der er svære at fotografere korrekt. Produktbilleder m.m. må ikke benyttes andetsteds uden skriftlig aftale med RiLa Stof & Design.

Kvittering for modtagelse af bestilling

Du vil umiddelbart efter afgivelse af en ordre modtage en kvittering via e-mail på, at ordren er modtaget. Denne kvittering udgør ikke en endelig ordrebekræftelse. Endelig aftale er først indgået, når du modtager en e-mail om at din ordre nu er gennemført.

Gavekort

Gavekort er gældende 3 år fra købsdatoen. Gavekort-koden virker både i webshoppen og i butikken i Roskilde.

Forsendelse og levering

RiLa Stof & Design benytter GLS til levering af ordrer.

Den normale leveringstid er 2-5 hverdage i Danmark, medmindre andet udtrykkeligt er angivet i forbindelse med bestillingen. Ved udsolgte varer m.m. kan der forekomme længere leveringstid, hvilket vi altid vil oplyse på enten e-mail eller via telefon.

Din pakke vil som udgangspunkt blive leveret uden omdeling via GLS. Dette betyder, at du vil få besked på den angivne leveringsadresse når din pakke er klar til afhentning i din nærmeste GLS-Pakkeshop. Der er også mulighed for at vælge GLS-hjemmelevering, eller at afhente bestillingen i butikken.

Der er gratis fragt til pakkeshop ved ordrer på over 599 DKK.

Rettidig levering forudsætter at speditøren overholder dag-til-dag-levering. Hvis der opstår forsinkelser hos denne, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.

RiLa Stof & Design kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos speditøren. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender RiLa Stof & Design naturligvis en ny leverance uden beregning.

Annullering af ordre

Hvis du ønsker at annullere din ordre, så skal dette ske via e-mail inden du har modtaget e-mail om at din ordre nu er gennemført.

I forbindelse med annullering bedes du oplyse dit ordrenummer.

Fortrydelsesret

Du har i overensstemmelse med forbrugeraftaleloven 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.Rila.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage fra den dag, du modtager varen.

Vil du udnytte fortrydelsesretten, skal du inden 14 dage give os meddelelse herom i en utvetydig erklæring ved e-mail. Fortrydelsesretten kan benyttes uden begrundelse. Benyt den lovpligtige fortrydelsesformular, som findes sidst i handelsbetingelserne. Fortrydelsesretten kan benyttes uden begrundelse.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du afsender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten inden fortrydelsesfristens udløb.

Hvis du udøver fortrydelsesretten, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger. Betalingerne tilbagebetales uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Tilbagebetaling sker ved anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

En vare kan returneres, uanset at den er blevet brugt. Du hæfter dog for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Hvis du har håndteret varen på anden måde, end hvad der er nødvendigt for at teste varen på almindelig vis, og varens værdi som følge heraf er forringet, vil vi derfor fratrække et beløb svarende til værdiforringelsen.

Vi tager kun metervarer retur, hvis der er fejl og mangler på stoffet, ikke fordi du fortryder købet, da det er i afklippet mål efter dit ønske, og derfor at betragte som en bestillingsvare.

Returnering af varen skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har givet meddelelse om at ville udnytte fortrydelsesretten. Returnering foretages til:

RiLa Stof & Design
Skomagergade 15
4000 Roskilde

I forbindelse med returneringen bedes du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for købet.

Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling modtages ikke.

Hvis du returnerer en vare, bærer du selv risikoen for varen, indtil vi modtager varen. Forsvinder varen eller bliver den beskadiget under returforsendelsen, er det derfor dig selv, der hæfter for varen.

Fortrydelsesretten mistes, hvis forseglingen af varen er brudt.

Varer markeret som værende 2. sortering tages ikke retur.

Reklamationsret

Både www.Rila.dk og vores leverandører står inde for kvaliteten af vores produkter, men der kan selvfølgelig forekomme fejl og mangler alligevel. Du skal derfor ikke tøve med at kontakte os, hvis du er utilfreds med dine varer. Det er utroligt vigtigt for os, at vores kunder er tilfredse, så skriv eller ring hvis du oplever problemer med dine varer. Så skal vi nok finde en holdbar løsning, som gør dig glad.

Bemærk:

  • At vi KUN tager metervarer retur, hvis der er fejl og mangler på stoffet (ikke fordi du fortryder købet, da det er i afklippet mål efter dit ønske).
  • At ved metervarer skal vi gøres opmærksom på fejl inden vask og klipning i stoffet.
  • Vi tager naturligvis forbehold for fejl, mangler og priser i tekst og på farvegengivelse på produktbilleder. Så er du i tvivl herom, ring endelig og spørg ind til den vare du ønsker.

Dit køb er omfattet af købeloven, og du har ifølge denne en reklamationsret på 2 år i tilfælde af fejl eller mangler ved varen, som forelå ved leveringen. Fristen løber fra det tidspunkt, hvor du modtog varen. Hvis du vil påberåbe dig en mangel inden for denne periode, skal du afgive reklamation inden rimelig tid fra det tidspunkt, hvor du har opdaget manglen. Hvis reklamation afgives inden 2 måneder fra dette tidspunkt, er den rettidig.

Hvis reklamationen er berettiget og sker rettidigt, kan du få varen repareret, ombyttet, få pengene retur eller få et afslag i prisen afhængig af karakteren af den konkrete mangel ved varen og omstændighederne i øvrigt.

Reklamation sker ved henvendelse på rila@rila.dk. Du vil i forbindelse med din henvendelse modtage videre instrukser for, hvordan du skal forholde dig.

En evt. returnering af varen skal ske til:

RiLa Stof & Design
Skomagergade 15
4000 Roskilde

Du afholder selv omkostningerne i forbindelse med returneringen. Hvis reklamationen er berettiget, vil udgifterne dog blive refunderet.

Almindelig slitage er ikke omfattet af reklamationsretten.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Nævnenes Hus, Center for Klageløsning, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse rila@rila.dk.

Standard fortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

RiLa Stof og Design
Skomagergade 15
4000 Roskilde
rila@rila.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer (venligst skriv varenummer og varenavn):

Bestilt den ______________________________

Ordrenummer ____________________________

Bestilt af (navn)____________________________

Bestillers adresse__________________________

Bestillers underskrift og dato__________________

Udviklet af IT Stack ApS